Vårens tävlingar 2016

I april började årets tävlingssäsong. 
 
Vi började med Landskrona (bara 2,5 timma enkel väg). Eftersom det var så långt åkte jag ihop med Johanna och hennes pumi Exa. Vi åkte från mig 4:45... Det blev tre disk av fyra och ett lopp med 10 fel. Men med många bra delar! Det blev en väldigt lång dag och vi var inte hemma förrän strax efter tio på kvällen. 
 
 
 
En vecka senare var det dags för Partilles Vårhopp. I agilityloppet fick vi 5 fel på balansen (jävla studsboll). Men i hopploppet drämde vi till med en nolla efter att vi blev störda och fick ett omlopp. Hunden som hade startat innan Bosse var lös och sprang in under Bosses lopp. Jag fick syn på den över axeln och försökte stoppa Bosse, precis då får han syn på hunden, som sprang med sin boll i munnen. Då blir Bosse sur och säger ifrån att det här är min bana och jagar bort den. Som tur är springer den av banan och Bosse kommer tillbaka till mig. Hade den andra hunden blivit sur och svarat så hade det nog blivit slagsmål. Självklart fick vi omlopp och vi tog en hund emellan för att samla oss och sedan startade vi om! Den nollan räckte till en pinne, vår fjärde hoppinne! 
 
 
 
Sedan blev det en månads vila/träning och vi åkte till Halmstad den 22 maj. Hopp lyckades vi nolla och ta vår femte hoppinne, vilket innebär diplom. Så Bosse kan nu titulera sig AgHD I Wästborders Nyårslöfte. 
De delade ut frysta revben till hundarna, och självklart lyckades jag norpa åt mig ett till Bosse som han fick smaska på efter pinnloppet! 
 
 
 
Sista helgen i maj åkte vi till Töreboda. Det blev inga resultat att skryta med... så den hoppar vi över ;)
 
Nationaldagshelgen var det dags för Nationalhoppet i Ulricehamn. En otroligt trevlig och välplanerad tävling! Det började på bästa sätt med ett nollat agilitylopp och tiden räckte till en andra plats och pinne! Och jag fick ett jättefint pris, presentkort på Fritidsfabriken på ett par byxor av Revolution race, vilka jag älskar!
 

 
 
Tävlingen gick på två banor, en hopp och en agility. Andra agilityloppet fick vi fem fel, på balansen igen (lite mitt fel). Hopploppen gick lite bananas, men tror att det berodde på att det inte fanns så bra skugga där så han blev lite för varm i väntan på vår tur. 
 
Tyvärr har det varit en värmebölja här på västkusten de senaste 1-2 veckorna och jag tror det blev för varmt för Bosse i lördags för han har varit dålig sedan dess. Rastlös och vill inte gå ut i solen, ingen aptit. Jag har tempat honom och den har varit bra och jag har lyckats få i honom mat genom att blanda i en Vom och Hundemat-köttbulle med torrfodret. Idag är det lite svalare och jag märker att Bosse börjar bli piggare. Men han får vila den här veckan och komma i fas med sig själv. 
 
Nästa vecka är det dags för tävling igen, först Junichansen på GMBK med två agilityklasser och sedan vår första klass 2 tävling i Uddevalla! 
Allmänt | |
Upp