Strömstad och debut i klass 2

Söndagen den 17 juli styrde jag och Bosse kosan mot Strömstad och vår debut i klass 2. Vår uppladdning kunde ju ha varit bättre då Bosse blev sjuk efter Nationalhoppet i Ulricehamn. Han fortsatte att vara slö och utan aptit så jag åkte in med honom till Västra Djursjukhuset. De tog lite blodprover på honom och det visade sig att hans vita blodkroppar var lite förhöjda så han hade någon infektion som han hanterade själv. Så vi slapp antibiotika! Men veterinären tyckte han skulle äta skonkost ett tag, dels för att få igång aptitet och även för att hundar brukar tycka det smakar lite godare. Men hans mage krachade totalt av det och han hade sprutande diarré i nästan en vecka :( Så det blev inga fler tävlingar under juni. Som tur var så ordnade sig magen och numera äter han enbart färskfoder, Vom og Hundemat. Det är lite krångligare men jag märker att han mår jättebra av det, både mage, päls och klor! 
 
Så Strömstad, vi hade inte hunnit träna så mycket som jag hade velat och det visade sig även på banan. Vi fick sällskap av bästa hejaklacken av min syster och hennes kille! 
 
Vi blev diskade på tre lopp av fyra, där fick vi 20 fel + lite tidsfel. Han rev en del och var lite halvfokuserad på uppgiften. Mycket gick galet men vi hade delar som var riktigt bra! 
 
Här är en film som jag klippte ihop om allt som gick fel ;)
 
Agility, Allmänt, Tävling | Agility, borderterrier | |
Upp