Hula Hoppet

I år arrangerade Kungälv en fyradagars tävling med alla klasser och alla storlekar. Sveriges största tävling 2016. Det blev fyra dagar i 30-gradig sol och blå himmel. Det var tufft för alla, både människor och hundar! 
 
Känslan med Bosse hela helgen har varit helt otrolig, han har verkligen sprungit med mig och varit lyhörd och smidig. Då jag inte är van vid att ha en så smidig hund så har många av felen berott på mig :P 
 
Dag 1
Vi började med agilityklass och självklart tog han inte kontaktfälten... sedan var det en tunnel under A-hindret som lockade mer än A-et. Så det blev en disk. 
I hoppklassen var det en lite lurig bana med två tunnlar bredvid varandra. Var lite orolig för de ingångarna... Allt gick superbra och så strulade han lite i slalomingången så det blev 5 fel och lite tidsfel. 
 
Dag 2
I agilityklassen var det en mur som lockade lite för mycket, jag borde ha lockat in honom mot mig lite mer (såg det på filmen i efterhand). Kontaktfälten var tydligen brännheta för dom hoppade vi över ;) 
I hoppklassen gick vi in först och vi nollade!!! Men tyvärr så räckte in tiden för någon placering... tror jag körde lite för mycket på säkerhet, jag måste få igång honom mer och förbereda honom mer på tighta svängar! 
 
Dag 3
Idag var det lite disigt, men fortfarande lika varmt. 
Det blev en disk i agilityklassen här med, men jag kommer inte ihåg vart... Men han tog alla kontaktfält! 
Även i hoppklassen blev det en disk, inte heller här kommer jag ihåg varför... Hjärnan hade väl kokat över. Det enda jag minns är att den här dagen var det diskarna mitt fel! 
 
Dag 4
Nu började vi bli möra i både kropp och knopp! 
I agilityloppet gick allt superbra, men så höll jag på att glömma av banan efter A-hindret i en halv sekund, vi hade ett hinder till höger och ett till vänster... vi skulle till höger, men Bosse kände väl min lilla tvekan och valde själv det vänstra! 
I hopploppet fick Bosse lite solsting, på 8e hindret så skulle han hoppa ett hinder och vända tillbaka. Jag signalerade detta men jag såg att Bosses hjärna var helt tom. Han stannade lite en halvsekund framför hindret och hoppade sedan jämfota över men istället för att runda hinderstödet så tog han ett jämfota skutt tillbaka och disken var ett faktum! 
 
 
 
Nu ska vi bara vila och mysa i några dagar! Undvika solen så våra hjärnor får tillbaka sin normala temperatur ;) 
 
Vi håller tummarna för att det blir ett Hula hopp även nästa år, det var en riktigt rolig tävling med roliga banor
Agility, Allmänt, Tävling | Agility, Hulahoppet2016, borderterrier | |
Upp